reklama

Live from IC Rysy...

„Po chrbte mi práve stiekla asi 200-tá kvapka potu. Čo sa deje na mojej holej hlave už radšej popisovať nebudem, nie je po desiatej, a je to extra nechutné. Teplomer na informačnom displayi ukazuje 42 stupňov. Ja a mojích 108 spolutrpiteľov sa zamýšľame nad tým, či je to údaj o teplote vonku, alebo vo vnútri. IC Rysy 504 práve teraz!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Nie je nič lepšie ako cestovať vlakom. Vyhlásil som kedysi pred rokmi hrdo a ešte viac hrdo pred svojimi priateľmi obhajoval vychytávku Železničnej Spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) IC vlaky. Je v nich pohodlne. K dispozícii je reštaurák. Zásuvky na laptop atď... Lietadlá zrejme v bezpečnostných štatistikách nepreštia. No sú oproti cestovaniu po slovenkých cestách stále maximálne bezpečné.

Well... to bolo pred rokmi. Dnes mám pocit, že by som pred každou cestou k rodičom mal zobrať megafón a na stanici vykrikovať: „nastupujem do vlaku, prosím, ak máte možnosť, ešte si tú cestu rozmyslite, určite sa niečo pokašle!“ To že s pýchou ŽSSK nie je niečo v poriadku som začal tušiť minulý rok, keď sme s kolegyňou z brandže cestovali domov. Niekde za Žilinou sme vtedy stvrdli na približne hodinu a pol. Dôvod? Požiar v rušni. Fotku rušnovodiča vyhadzujúceho použitý práškový hasiaci prístroj zo zadných dverí lokomotívy mám do dnes, a ak by som sa nepotil ako pes, možno by som ju aj pohľadal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy som nezažil jedinú cestu IC vlakymi, kedy by vlak nemeškal, nebolo by v ňom teplo, zima, nečakal nás prípoj atd. atd... xxxx im medias res: práve prišiel sprievodca a pootváral nám okná... vonku je 42... uvidíme ako dlho vydrží toto riešenie...xxxx Od vtedy som neprišiel načas ani raz, nikam. Meškali sme aj v piatok a meškáme aj dnes. Naštastie, v Bratislave mi môže ujsť maximálne 32-ka a o 20 minút pôjde ďalšia. Vo štvrtok nás ale prípoj nečakal, a to sme ho zmeškali iba o 10 minút. Marí sa mi alebo prípoje kedysi na IC vlaky čakali?

A teraz trochu matematiky: pri mojom cestovaní na východ, čo je v poslednom období asi každé dva-tri mesiace, aká je pravdepodobnosť,že vlak mešká práve, keď v ňom sedím ja? Nerátajte, máme takzvané „tvrdé dáta“. A to za rok 2011. Dostať sa k nim na konci decembra minulého roka bola hotová odysea. Spoločnosť bola tri dni, cez hovorkyňu, schopná omieľať tú istú mantru o tom, že IC vlaky, sú komerčný produkt ZSSK, a že nepodliehajú infozákonu. Pomohla až intervencia hovorcu Ministerstva Dopravy, Výstavby a Regionálneho Rozvoja, ktoré je mimochodom 100% akcionárom spoločnosti ZSSK. Ale možno je nejaká časť ministerstva tiež v súkromných rukách, a práve tá vlastní IC časť ZSSK. Každopádne.:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odpoveď ZSSK: „Meškanie IC vlakov v roku 2011 - spolu 11 095 min, plnenie grafikonu vlakovej dopravy na 79,65%.“

Mám teda asi štastie na meškajúce vlaky. Tak či tak, cestujúci v IC vlakoch ZSSK presedeli meškaniami v roku 2011 viac ako týždeň, vrátane víkendu. xxxx im medias res: sprievodca nám doniesol papieriky, vraj máme nárok na vrátenie 50 percent cestovného, medzi časom bola vo vozni vôňa hnoja, potom prach zo žatvy a poli pri trati, teraz je to len horúci vzduch, no aspoň sa hýbe, pani oproti mne vypisuje formulár, ja is vypíšem svoj keď dopíšem toto xxxx

Odpoveď ZSSK: „Železničná spoločnosť Slovensko k dnešnému dňu zaevidovala a vybavila 2262 žiadostí o odškodnenie v IC vlakoch.“ K odpovedi na otázku aký bol úhrn refundácií v eurách sme sa nikdy nedostali. Nedostali sme sa ani k tomu koľko žiadostí bolo vybavených kladne a koľko záporne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiadosť nevypisujem prvý krát. Naposledy, pri spomínanom horiacom rušni, som ju zaniesol v Kysaku k okienku. Predomnou stál starší pán, ktorého pani pi okienku poučila, že nemá vypísané číslo účtu, a že cestovné v pokladni nedostane. Dedko sa otočil a smutne odišiel. Vtedy som povolil aj ja, papierik som pri pohľade na 20 metrový rad sťažovateľov pokrčil, hodil do koša a odišiel ventilovať zlosť cigaretou pred staničnú budovu. Dnes si ten rad ale vystojím. Komerčný produkt je predsa o tom, že musí prudkovať zisk. Akonáhle ho produkovať prestane, pre milióny nespokojných žiadateľov a sťažovateľov, ľudia zo ZSSK sa možno zamyslia nad tým čo robia zle. A ak nie oni, tak hádam ich 100%-ný akcionár. Aj keď...

Matúš Jaco

Matúš Jaco

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu